piątek, 26 kwietnia 2013

Niczego nie oczekuj





Bądź przygotowany na wszystko, czyli niczego nie oczekuj!
Nie myślałem, że spotkam jeszcze tego dnia szachistów. Nie przypu­szczałem, przyznam, tego, chociaż przecież tak jak żyję to mogę przypuszczać wszystko i nic mnie nie powinno specjalnie zaskaki­wać: czy spotkam na swojej drodze takiego człowieka, czy takiego, czy wściekłego psa, czy dzikiego kota, czy samego diabła. I tak jest rzeczywiście, że nastawiony jestem na różne przypadki i rodzaje i przypuszczam przeważnie bardzo wiele. Przypuszczam, że może mnie spotkać prawie wszystko. Tak trzeba. Żeby nic nie było zasko­czeniem, gdzie nie wiadomo co robić i człowiek się łapie za głowę. Dlatego trzeba przypuszczać wszystko. Że wszystko może się zda­rzyć. Inaczej te kilka minut zaskoczenia czy nawet kilka sekund mogą zrobić wiele szkody, a nawet zgubić Bogu ducha winnego. Nie chce mi się szukać tak zwanych przykładów z historii ogólnej czy z własnej historii, z własnego świadectwa, ale tak jest, jak mówię, a ci, co nie wierzą, no cóż…..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz