poniedziałek, 28 stycznia 2013

Oświeceni i umysł



 

Budda mawiał: -„Nie wierz w nic, co twój umysł uważa za wiarygodne”
                         - „Oświecenie, to koniec cierpienia”.          
                         - To , czym jesteśmy , stanowi owoc wszystkich naszych myśli .  Wyrasta z myśli. Opiera się na myślach          
      
Robert Wilson - Mózg potrafi interpretować fale i częstotliwości z innych wymiarów, z krainy światła, z bezgranicznej rzeczywistości  istniejącej Tu i Teraz, lecz niewidocznej dla nas, bo tkwimy  w  KRÓTKOWZROCZNYM  TUNELU  RZECZYWISTOŚCI .
Jesteśmy gigantami, wychowanymi przez pigmejów, którzy nauczyli nas chodzić na kuckach mentalnych . Naszym  celem jest osiągnięcie wyprostowanej sylwetki. Przebudzenie mocy umysłu . ( Powstający Prometeusz )
        Katie Byrd - Odkryłam, że kiedy wierzyłam swoim myślom, cierpiałam, a kiedy im nie wierzyłam, nie cierpiałam, i że to samo dotyczy wszystkich. Wolność jest właśnie taka prosta. Odkryłam, że cierpienie jest wyborem. Odkryłam w sobie radość, która nigdy nie zniknęła, nawet na chwilę. Ta radość jest w każdym zawsze.
 Odkryłam, że kiedy wierzyłam swoim myślom, cierpiałam, a kiedy im nie wierzyłam, nie cierpiałam, i że to samo dotyczy wszystkich. Wolność jest właśnie taka prosta. Odkryłam, że cierpienie jest wyborem. Odkryłam w sobie radość, która nigdy nie zniknęła, nawet na chwilę. Ta radość jest w każdym zawsze.
 Tybetańska Księga snów - Głównym powodem cierpienia jest wrodzona ignorancja i wynikające z niej pragnienie, aby rzeczy były inne, niż są.

Osho – Obserwuj swoje myśli. Poznaj siebie, poznaj swoją rzeczywistość. Nie szukaj szczęścia na zewnątrz. Dopóki nie poznasz siebie, cokolwiek robisz, będzie to próżne. Najbardziej podstawową sprawą jest poznanie siebie.                                             
         Ale dzieje się tak, że stale przegapiamy to, co najbardziej podstawowe, i stale przejmujemy się błahostkami.
          Szczęście zawsze było przy tobie, tylko ty byłeś zbyt zatłoczony myślami, żeby to zauważyć.
Nie czekaj na przyszłość, bo przegapiasz Tu i Teraz. Szczęście  jest właśnie Tu i Teraz. To jest ten pierwszy, najważniejszy krok w zrozumieniu. Zawsze byłeś i będziesz samotny. Samotność jest piękna - to skarb. W głębokiej samotności, otwierają się twoje oczy.

Eckhart Tolle -  Pozwalaj być chwili. Wybaczaj jej. Umiejętność wybaczania temu, co jest teraźniejsze, jest ważniejsza, niż puszczanie przeszłości w niepamięć. Wtedy nie gromadzą się zaległe urazy. Zaakceptuj wszystko, co jest. Umysł i opór to synonimy, akceptacja natychmiast wyzwala cię spod władzy umysłu.                                                                

Marek Aureliusz: - „Zgódź się na wszystko, co do ciebie przychodzi, wplecione we wzór twojego przeznaczenia, cóż bowiem innego mogłoby być lepiej dostosowane do twoich potrzeb?”

Eckhart Tolle - Większość ludzi musi bardzo wiele wycierpieć, nim zaniecha oporu i pogodzi się z rzeczywistością, czyli wybaczy. Gdy to zrobią, zdarza się jeden z największych cudów, dzięki pozornemu złu, budzi się świadomość Istnienia, a cierpienie przeistacza się w wewnętrzny spokój.                                                                                                                            
             Ego to umysł niepoddany obserwacji, który kieruje twoim życiem, kiedy nie jesteś obecny jako świadek. Ono kreuje problemy, a potem stara się je rozwiązać, ale nigdy ich nie rozwiąże, z tej prostej przyczyny, że samo stanowi swój główny problem. Wszelkie cierpienie jest dziełem ego i powstaje z oporu, z niezgody na to, co jest.                                                                                                            
           Im bardziej umysł stara się pozbyć bólu, tym bardziej boli. Umysł nigdy nie znajdzie rozwiązania, bo sam jest częścią problemu. To tak, jakby podpalacza szukał policjant, który sam jest podpalaczem.
       Przebłyski prawdziwej radości i miłości zdarzają się w chwili zatrzymania strumienia myśli: w chwili wyjątkowego piękna ( odbiera wtedy mowę ), pod wpływem wysiłku fizycznego, w medytacji lub w obliczu wielkiego niebezpieczeństwa. To są krótkie chwile, bo umysł zaraz wznawia hałaśliwą działalność, zwaną myśleniem.

Jezus: - „ Gdy utożsamiasz się z umysłem,  jesteś wtedy niby gałąź odcięta od winorośli”.

Eckhart Tolle - Emocje znaczą „zakłócenie”. Zakłócenie pracy umysłu. Poczuj więc emocje. Miłość chora zamienia się po pewnym czasie w przyciąganie i agresję na przemian. Prawdziwa miłość nie zadaje cierpień. Ale ona jest, tylko umysł ją zasłania. Tak, jak za zachmurzonym niebem jest zawsze słońce, ukryte za warstwą chmur. A ból jest wtedy, gdy utożsamiasz się z umysłem. Cierpienie jest wtedy, gdy umysł kieruje twoim życiem. Ból  bieżący bierze się z osądu i oporu wobec teraźniejszości. Im mocniej utożsamiasz się z umysłem, tym mocniej cierpisz.
          Gdy użalasz nad sobą, masz poczucie winy, albo ogarnia cię niepokój - odchodzisz od teraźniejszości do przeszłości lub przyszłości – tworzysz czas psychologiczny, czyli materiał, z którego dramat powstaje.                                                                                                         
              Jeżeli nie pozwalasz obecnej chwili być, odmawiasz jej należnego szacunku. A kiedy żyjesz, całkowicie godząc się na to, co jest, wszelkie dramaty dobiegają końca i nawet zwykły spór nie zdoła cię wciągnąć.    
Masz problem? Otóż nie masz żadnego problemu! Jesteś więźniem przeszłości, bo uważasz, że potrzebujesz więcej czasu, aby problem przemyśleć. Dostaniesz więcej czasu. Dostaniesz tyle czasu ile tylko zapragniesz! Już o to zadba twoje ego. Ono przecież tym właśnie się żywi, żeby podrzucać do ognia.
Dostaniesz więc także całe morze cierpienia, bo cierpienie i czas to nierozłączna para. 

Zaratustra - pomyśl dobrze, powiedz - co pomyślałeś, wykonaj - co powiedziałeś.



           

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz