czwartek, 6 grudnia 2012

Poznaj siebie - medytacja 6



Szukaj ścieżki...
I nie chodzi o to, że ścieżka, która idziesz jest wydeptana. Nie masz zewnętrznych oznaczeń. Nie masz kamieni milowych. Nie zajmiesz miejsca kogoś innego. Nie ma takiej możliwości.
Nie możesz umrzeć za mnie. Ktoś tam, w Oświęcimiu umarł za kogoś podobno….Możesz umrzeć dla mnie, ale nie możesz zastąpić mnie w mojej śmierci. Nawet jeżeli umrzesz dla mnie, będzie to twoja śmierć, wybrana przez ciebie, nie będzie to moja śmierć.
Tak samo nie możesz kochać za mnie. Nie ma możliwości zastępstwa,  pomocy czy zamiany. Moja miłość musi być moją miłością, a moja śmierć musi być moją śmiercią. Jak moje życie mogłoby być twoim? Ja nie chcę się nim dzielić.
Każdy ma własną jogę i własną drogę. Musi sam ją stworzyć.. Musi szukać w zupełnej samotności, w absolutnej ciemności. To poszukiwanie stanie się światłem w ciemności, ponieważ już samo zdanie sobie sprawy z bycia w samotności, tę samotność niszczy i stwarza odwagę. Jeśli to pojmiesz, stworzysz …..no właśnie…drogę!
Swoją drogę.


Jest noc i mgła. Stoisz z latarką w ręku. Włącz światło. 
Zobacz, stoisz na grobli usypanej przez bagno. 
Ta droga na grobli – to Teraźniejszość.                                                                  
                      Noc i mgła – to Twoja Sytuacja Życiowa                                                                               Snop światła latarki – to Twoja Świadoma Obecność                                                                  
 Bagno po lewej – to Przeszłość                                                                                  
 Bagno po prawej – to Przyszłość                                                                     
 Ruszaj śmiało, dojdziesz. Nie wypuść tylko z rąk latarki.                                          
Jeśli niechcący wpadniesz do bagna, wyłaź zaraz na drogę! I dalej naprzód!                                                 Dojdziesz…za tobą idzie twój Anioł Stróż.
 (Eckhart Tolle )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz