środa, 26 grudnia 2012

Dziesięć byków zen - 4



4. Złapanie byka. 
 Będzie walka, bo umysł nie tak łatwo odda swą moc. Tak długo umysł był dyktatorem, teraz chcesz, by dyktator zszedł z tronu; jest to niemożliwe. Umysł przyzwyczaił się do kierowania i popychania cię na wszystkie strony. Stoczy z tobą zaciętą potyczkę.    
      Będzie cię ścigał, i będzie znajdował chwile słabości, w których znów może zapanować nad tobą.  Ale, kiedy zobaczysz byka, energię swojego istnienia, możesz go pochwycić.     
      Oczywiście, będzie walka, ponieważ tak długo umysł pozostawał u władzy.. A ta energia, ten byk, jest niewyczerpana. Czasem stoi na szczycie wzgórza, na szczycie jakiegoś przeżycia. Czasem w dolinie, w głębokim wąwozie. Gdy staniesz się wrażliwy na otaczający cię świat, twoja wrażliwość może być zwrócona do wewnątrz, ku twemu wewnętrznemu domowi. Jest to ta sama wrażliwość, dzięki której słyszałeś śpiew słowika, dzięki której odczuwałeś ciepło słońca, dzięki której czułeś aromat kwiatu. Jest to ta sama wrażliwość, która teraz została zwrócona do wewnątrz. Dzięki tej samej wrażliwości będziesz smakował Siebie, odczuwał Siebie, widział Siebie, dotykał Siebie. Wykorzystaj świat jako szkolenie wrażliwości. Zawsze pamiętaj: jeżeli zdołasz stać się bardziej i bardziej wrażliwy, wszystko będzie absolutnie właściwe. Za każdym drzewem, i pod każdym kamieniem, ukrywa się byk.
         Dotykaj z miłością, a nawet kamień odpowie, i tam możesz poczuć byka. Patrz z miłością na gwiazdy, a gwiazdy odpowiadają - byk tam się ukrywa.
          Byk jest energią Totalności. Jesteś jej częścią. Jeśli jesteś żywy i wrażliwy, możesz odczuć całość. Byk zawsze na ciebie czeka. Byk nie jest gdzieś poza tobą. Byk jest twoim najbardziej wewnętrznym rdzeniem.
          Miedzy bykiem i tobą jest ogromna ściana umysłu, myśli. Myśli są cegłami, zrobionymi ze szkła. Możesz więc przez nie widzieć i możesz nie zdawać sobie sprawy, że między tobą i rzeczywistością jest ściana. Walka będzie nieco trudna, ponieważ umysł nie da się łatwo przekonać - bo dla umysłu będzie to śmierć...
          Śmierć umysłu jest twoim życiem. A życie umysłu to twoja śmierć. Jeśli wybierasz umysł, popełniasz samobójstwo, jeśli chodzi o twoje wewnętrzne istnienie. Jeśli wybierasz siebie, musisz porzucić umysł - i to właśnie jest medytacja.
         Aby to osiągnąć, potrzebny jest bat i powróz. Bat i powróz są potrzebne, inaczej może on zabłądzić w jakaś zapyloną drogę. Będąc dobrze wyćwiczonym, staje się naturalnie łagodny. Potem, nie pętany, słucha swego pana.

3 komentarze:

  1. "Za każdym drzewem, i pod każdym kamieniem, ukrywa się byk."

    77 Rzekł Jezus: "Ja jestem światłością, która jest ponad wszystkimi. Ja jestem Pełnią, Pełnia wyszła ze mnie, Pełnia doszła do mnie. Rozłupcie drzewo, ja tam jestem. Podnieście kamień, a znajdziecie mnie tam".

    Dokładnie o tym samym.

    ...i jeszcze.

    5 Rzekł Jezus: "Poznaj to, co jest przed twoim obliczem, a to, co ukryte przed tobą, wyjawi się tobie. Nie ma bowiem niczego ukrytego, co nie zostanie odkryte".

    7 Rzekł Jezus: "Szczęśliwy lew, którego zje człowiek. I lew stanie się człowiekiem. Przeklęty człowiek, którego zje lew. I człowiek stanie się lwem".

    Smacznego dnia Zbyszku

    wołek

    OdpowiedzUsuń
  2. Od niedawna "choruje" na nerwice, powodem młodzieńczy wyścig szczurów? możliwe. mówi się że to choroba myśli, i tak jest na prawde, lęk i strach przed.. (no właśnie czym?), odrealnienie, bóle somatyczne - umysł to na prawde potężne narzędzie.. kto tego nie miał nie zrozumie.. dzięki temu staram się poznać sam siebie, dzięki temu trafiłem na twojego bloga, dzięki tobie trafiłem na osho, dzięki osho trafiłem na eckarda tolle. Dziękuje.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeśli się coś pojawi to można tego nie zauważyć celowo i iść na piwo i nie być samo-świadomym :).

    OdpowiedzUsuń