czwartek, 2 maja 2013

Nie ogarniam tego, ale niech będzie, bo to z serca idzie.

"Czemuś w górze?" - pytała raz Perła Bałwana...
Odrzekł jej morski bałwan: Perełko kochana, 
I w ludzkim społeczeństwie, i wolnej naturze, 
perły są zawsze na dnie, a bałwany w górze.
 
(J.Ejsmond)
 
 
 
 
W szczerym polu na ustroni,
Złote jabłka na jabłoni,
Złote liście pod jabłkami,
Złota kora pod liściami.
Aniołowie przylecieli
W porankową cichą porę:
Złote jabłka otrząsneli
Złote liście, złotą korę.
 
(T.Lenartowicz)
 
Jestem niby macica
(Nie damska. lecz perłowa
Przedziwna tajemnica
W skorupce mej się chowa.
 

2 komentarze:

  1. Bywałem ja od Boga nagrodzonym
    Rzeczą mniej wielką:
    Spadłym listkiem, do szyby przyklejonym,
    Deszczu kropelką...

    cytat z wiersza ,,Daj mi wstążkę błękitną''
    C.K.Norwida

    OdpowiedzUsuń
  2. A mnie się podoba :) 11:11

    OdpowiedzUsuń