niedziela, 9 września 2012

Proste ma być



     Tak, jak pisałem, popieram mądrą konkurencję, która ma coś do przekazania. W przedruku umieszczonym poniżej, jest podany ciąg liczb. To bardzo dobre Liczby………
        89 tygodni – Liczba Fibo = 623 dni. Jak ta liczba zadziałała na GPW, w samych początkach, gdy nie było jeszcze dużej kasy mogącej „zakręcić” rynkiem? Pisałem o tym na blogu, i pokazywałem ten rysunek w czasie objazdu polskich uniwersytetów w ubiegłym roku. Lubię tę liczbę, ona dalej działa. Nie zawsze, ale działa. Ponieważ nie zawsze działa, traktuję ją jako pomocniczą w liczeniu.
        38 sesji to 55 dni. Czyli liczba Fibo przed 89. Pokazywałem jej działanie….. ..
Przypominam sobie, jak liczyłem szczyt na GPW w 2007 roku w lipcu. Wychodziła mi liczba za liczbą, miałem ich w końcu 72, zgrupowane w okresie tygodnia. Stąd wzięła się nazwa - Zapora Gwiezdna. Być może ta nazwa nieco się zdewaluowała, bo ostatnio podaję ją dość często. To są bliskie daty, i wtedy jest problem, czy w tej dacie będzie szczyt, czy dołek. Ale za kilka miesięcy to się zmieni, gdyż nadchodzi fala o długości połowy roku.  
        Daytraderzy mogą jechać bez liczb – czytaj dat. Chociaż….to miłe, wiedzieć, kiedy rynek zakręci. A te 72 liczby? Za dużo ich. Od tego momentu zacząłem odrzucać jedną po drugiej. I zostało teraz kilka, z których najważniejsze są trzy. Proste ma być. Wszystko, co skomplikowane, łatwiej zawodzi. To tyle o „kuchni liczbowej”. I tym, którzy mają ochotę - miłego liczenia życzę.
      A na koniec kawał dotyczący ewentualnej zmiany nazwiska, żeby nie niszczyć kariery...
"W czasie okupacji w Polsce, do niemieckiego biura zmiany nazwisk, przychodzi Polak. Chcę się inaczej nazywać - mówi. A jak pan się nazywa? - pyta Niemiec. -Adolf Dupa, pada odpowiedź. -A donnerwetter, mówi Niemiec, to hańba dla naszego Adolfa - koniecznie zmienić nazwisko! A jak pan chce się teraz nazywać? Karol Dupa - mówi Polak. OOO wunderbar, pięknie będzie - powiedział Niemiec".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz