niedziela, 9 września 2012

NATURA BRAMY


( Przedruk )

Rynki Ekonomia Gospodarka Świat i czasem Polityka

Październikowy węzeł gordyjski

Stali Czytelnicy wiedzą o mojej atencji i szacunku dla Jeff’a Greenblatt’a i pewnie są już znudzeni okazywaniem tegoż na blogu, bo ileż to można.
Ale co mam zrobić, jeśli Jeff co pewien czas podrzuca naprawdę ciekawe idee i spostrzeżenia? Przy całej mojej dociekliwości i troszkę badawczym podejściu do rynków, na razie nie jestem w stanie nawet w ułamku zauważyć tego, co widzi Jeff, choć intensywnie nad tym pracuję.
O takim właśnie ciekawym niedawnym spostrzeżeniu Jeff’a dziś chciałbym napisać.
Od pewnego czasu Jeff sygnalizuje potencjalną dużą istotność tego, co będzie się działo na rynkach w tym roku w październiku. Kto czytuje jego teksty w „Futures” (futuresmag.com)
http://www.futuresmag.com/author/jeff-greenblatt
ewentualnie jest zapisany na jego newsletter (cco można zrobić pod poniższym adresem)
https://www.lucaswaveinternational.com/
wie o tym doskonale i nie potrzebuje do tego mojego pośrednictwa.
Ten wstęp napisałem dla tych, którzy o tym nie wiedzą, a jestem przekonany, że to większość moich czytelników.
I właśnie o tym jego spostrzeżeniu, „październikowym węźle gordyjskim”, który nam się szykuje, chciałbym co nieco napisać, poszedłem bowiem tropem Jeff’owego myślenia by zobaczyć, co mogło Go aż tak zaniepokoić, że pod pewnymi warunkami dopuszcza możliwość swego przejścia na niedźwiedzią stronę w październiku, czego do tej pory nie brał poważnie pod uwagę. O tym, jakie to warunki, będzie niżej we wpisie, na razie spójrzmy, czego  „idąc śladem” doszukałem się na wykresach.
Uprzedzam, w tym wpisie będzie sporo „litanii czasowych”, ale to niezbędne.
Najpierw ważne zależności czasowe dla października 2012 udało mi się dostrzec na długich obligacjach rządowych w USA, konkretnie na obligacjach 30-letnich. Potem podobny, niemal bliźniaczy układ znalazłem na obligacjach 10-letnich, nie ma więc za bardzo sensu powtarzanie tej samej wyliczanki dla tego rynku. Ograniczyłem się do 30 latek. Później okazało się, że podobnie rzecz ma się z rynkiem akcji w USA.
Szczerze mówiąc takiego „węzła” różnego typu zależności czasowych dotąd nie spotkałem. Jak dotąd najwięcej podobnych  zależności znalazłem przy okazji formowania się zeszłorocznego, sierpniowego szczytu na złocie (tego przedostatniego, przed rekordowym z początku września 2011, z ceną w okolicy 1920 USD/oz) Szczyt z początku września miał już mniej zależności, ale cały ten układ sierpniowo- wrześniowych szczytów razem wzięty okazał się brzemienny w długoterminowe skutki – od tamtego momentu na rynku złota mamy przedłużającą się korektę, która wkrótce będzie miała już rok.
Pozwoliłem sobie przypomnieć, co pisałem wtedy na temat złota na blogu Wojtka Białka:
song_mun   2011/08/23 19:15:44
Złoto dotarło do potężnego nagromadzenia oporów czasowych Greenblatta i będę bardzo zdziwiony, jeśli cały ten układ, wskazujący na obecny tydzień nie zadziała. Takiego układu tylu oporów, trafiającego ściśle w obecny moment z różnych perspektyw czasowych dawno nie widziałem. Oto jesteśmy:
144 miesiące (liczba Fibo) od sierpnia 1999 r, gdy złoto osiągało minimum bessy,
34 miesiące (liczba Fibo) od minimum z października 2008,
18 miesięcy (liczba z ciągu Lucasa, bliźniaczego do Fibo) od dołka z lutego 2010,
619 tygodni (pochodna 0,618 czyli 618 + 1) od szczytu z października 1999
423 tygodnie (pochodna od 4,236) od dołka z lipca 2003,
162 tygodnie (pochodna 1,618) od lokalnego szczytu z lipca 2008,
123 tygodnie (liczba Lucasa) od dołka z kwietnia 2009,
90 tygodni (89 liczba Fibo+1) od szczytu z grudnia 2009,
56 tygodni (55 Fibo+1) od dołka z lipca 2010,
1364 sesje (liczba Lucasa) od szczytu z 12.05.2006 wypada 24.08.2011
610 sesji (liczba Fibo) od dolka z 17.04.2009 wypada 25.08.2011,
146 sesji (pochodna od sześcianu 0,618) od dolka z 28.01.2011 wypada dziś, 23.08.2011,
78-79 sesji (pochodna od 0,786, pierwiastka z 0,618) od dołka 5.05.2011, wypada 23-24.08.11,
38 sesji (pochodna 0,382 kwadratu z 0,618) od dołka z 1.07.2011 wypada 24.08.11

1 komentarz:

  1. Spadki zaczną się chyba trochę wcześniej bo już 12-13 września.Wszyscy wiemy, że rynki z niecierpliwością czekają na ogłoszenie QE3 i będzie ogólne rozczarowanie kiedy QE3 nie zostanie ogłoszone w tym terminie..

    Nie znam angielskiego więc jestem wdzięczny za informacje.Od niedawna zajmuję się forexem.Dla mnie forex jest drogą do wolności i niezależności, drogą do spełniania swoich marzeń z tym, że jestem dopiero na początku tej drogi..Wcześniej zajmowałem się dosyć intensywnie rozwojem duchowym (10 lat) m.in przez 3lata medytowałem praktycznie nie wychodząc z domu, docierałem do takich stanów w medytacji kiedy nie pojawiała się w umyśle ani jedna myśl a ja wpadałem w totalną błogość stan przypominający nirwanę, oświecenie z tym, trwale nie ugruntowałem tego stanu, nie utrzymałem.Obiecałem sobie, że jak spełnię swoje materialne plany (absolutna materialna wolność, niezależność) to wrócę do intensywnej medytacji takiej jak przed laty..

    OdpowiedzUsuń