środa, 7 listopada 2012

Walczysz z rynkiem?



    Walczy się przecież z wrogiem przeważnie......A może uznać rynek za przyjaciela?           
-----------Zmień punkt widzenia
 Mówisz, że chcesz być zwyczajny, że chcesz kochać, chcesz przyjaciół  i chcesz się cieszyć?
  
DOKŁADNIE TYM JEST OŚWIECENIE!.

Jeśli jednak pójdziesz do księży, kaznodziei, do zorganizowanych religii, do kościołów, ich oświecenie jest inne. To nie jest oświecenie. To jest zaciemnienie. Oni są przeciwni miłości, są przeciwni zwyczajności, przyjaźni i radości, są przeciwni wszystkiemu, do czego dąży natura. To wielcy truciciele.
 A Bóg jest ukryty Tu i Teraz.
Nie jestem przeciwny niczemu. Popieram wszystko, bo skoro istnieje, czemuś musi służyć.
     Oświecony człowiek, to taki, który w pełni zdaje sobie sprawę ze swej wewnętrznej pustki i nie walczy z nią, ale się nią cieszy, jest ona pełna błogości. Dzięki radowaniu się własną pustką staje się dostępny dla innych, inni też mogą się cieszyć, uczestniczyć w jego tajemnicy. Jego drzwi są otwarte,  zaprasza przyjaciół, ukochanych, jest gotów dzielić się, dawać, gdyż nie możesz wyczerpać pustki. Wciąż dajesz i dajesz,  a pustka wciąż jest, nie możesz jej wyczerpać. Wyczerpać możesz tylko coś, co jest skończone, stąd bierze się skąpstwo – boisz się dawać.
      Ciesz się! Nie popieram smutku i posępnych min. Nie jestem tu po to, by uczynić cię bardziej nieszczęśliwym niż jesteś. Nie jestem tu po to, by dodać ci smutku, ale po to, by przebudzić cię na błogość, która jest twym naturalnym prawem, naturalnie dla ciebie dostępnym.
    Ty jednak idziesz w złym kierunku, szukasz tej błogości tam, gdzie jej nie ma. 

Szukasz jej na zewnątrz, a ona jest wewnątrz, szukasz jej daleko, a ona jest blisko.
   
 W języku angielskim, są dwa piękne słowa. Jednym jest „oczywisty”. Drugim jest „problem”. „Oczywisty” pochodzi od łacińskiego rdzenia i oznacza coś, co jest „tuż przed tobą”.
 Problem” pochodzi od greckiego rdzenia, i oznacza to samo: -„tuż przed tobą”.
 A więc „oczywiste” jest problemem, to, co znajduje się tuż przed tobą, jest problemem.
             Oświecenie jest uświadomieniem sobie oczywistego. Wtedy problem znika.
Życie bez problemów, to życie oświecone. To zupełnie inny sposób istnienia, który nie ma nic wspólnego z osiągnięciami, uczeniem się, praktyką, wysiłkiem. Trzeba być jedynie trochę bardziej uważnym, na tyle, by móc patrzeć, widzieć to, co jest tuż przed tobą.
Tym właśnie jest oświecenie: - umiejętnością dostrzegania świętego tętna we wszystkim.
       To jest świętość, która czeka na ciebie.
Jeśli chcesz mieć przyjaciół, być kochany, kochać i chcesz cieszyć się życiem – daję ci klucze do tego.------------------------------------------------
                                                                                                           Osho


PS. Jeśli jesteś ambitny, żyjesz w biegu. I masz problem. Ja też byłem ambitny. I też żyłem w biegu. Ileś lat żyłem w biegu. Aż zadałem sobie pytanie: -„Czy muszę żyć w biegu?”
 Chwila ciszy. I usłyszałem odpowiedź: - „Nie”.

Takie bywają głosy w głowie. Jednak czasami słyszałem coś bez pytania. I było to powalające. Dostawałem opieprz. Ale to temat z innej bajki…...
  Młodzi, nie bierzcie tego do siebie, że nie trzeba gonić….Chociaż, znam kilku młodych, którzy nie gonią. Czyli może nie ma to związku z wiekiem?.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz