środa, 11 lipca 2012

Starsi to zaraza


Wróciłem właśnie z jagód. Są tak dojrzałe, że pękają w palcach przy zbieraniu. Dla mnie sytuacja była dziś rano niejasna, dlatego nie zajmowałem pozycji. Wczorajsze oznaczenie fal na Polandzie można wyrzucić do kosza i napisać 1 - tam, gdzie było A, 2 tam, gdzie było B. A tu, gdzie miała być fala 1 do góry, trzeba wpisać 4. Poziomy docelowe? To przedszkole giełdowe. Pisałem, jak się liczy. Można to zrobić Fibonkiem na wykresie. Poziom na 2,618 zniesienia to 2136 pkt na Polandzie 20. Mam komfort psychiczny, że napisałem o swoich wątpliwościach. Duszą jestem teraz na Daxie. I czekam tam na czytelny sygnał. ---------------------------------------Teraz dwa słowa o emocjach – czytaj : psychologia inwestowania. ………Giełda to psychologia. Tak mi się kiedyś wydawało. Zmieniam pomału zdanie. Teraz skłaniam się ku: - Giełda to rutyna, działanie schematem na czytelnych sygnałach. …..  Trzeba tylko je poznać, te sygnały. Mnie to zajęło dobre 10 lat, bo byłem ambitny i samodzielny ( czytaj: nierozsądny, w gorącej wodzie kąpany, zbyt pewny siebie, najmądrzejszy z całej wsi ) straciłem na tej samodzielności trochę kasy, ale mam frajdę, że doszedłem. Poobijany, ale jednak doszedłem. Za moment minie 20 lat odkąd zainwestowałem pierwsze pieniądze na GPW. Czy coś wynika z tego długiego pobytu na giełdzie? Doświadczenie powinno być. To jest. A w życiu jak jest? Starsi są mądrzejsi? A gówno prawda. Często tak pieprzą trzy po trzy, że nie da się słuchać. Dlatego nie bardzo potrafię znaleźć wspólny język, ze starszymi. Mówią o chorobach na przykład, bo o czym mają mówić, gdy jest totalny brak zainteresowań? Uciekaj od takich starszych jak od zarazy! Rozmawiaj jak najwięcej z dziećmi. Tu się możesz czegoś nauczyć. ------„Wiedzy możesz się uczyć od innych, ale mądrości musisz szukać sam” – A. Mickiewicz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz