poniedziałek, 6 sierpnia 2012

MAPY ŚWIADOMOŚCI


OSHO RAJNEESH



Ja mogę dać ci mapę, ale to ty musisz iść, ty musisz podróżować, ty musisz wędrować. I jedno pamiętaj - moja mapa będzie tak naprawdę  moją mapą i nie może być twoją mapą. Może dać ci kilka podpowiedzi, kilka wskazówek, ale nie może być twoją mapą, ponieważ jesteś totalnie innym człowiekiem. Jesteś tak niepowtarzalny, że niczyja mapa nie może być twoją mapą. Owszem, zrozumiawszy moją mapę staniesz się świadomy wielu rzeczy o sobie, ale twoim zadaniem jest nie iść za nią na oślep - bo wtedy staniesz się pseudo-człowiekiem. Słuchaj mnie, moich słów, mojej ciszy, mojego istnienia. Próbuj zrozumieć to, co tutaj się dzieje, co tutaj się zdarza, a potem sam podejmuj decyzje. Nie zrzucaj odpowiedzialności na nikogo innego. Taka jest droga wzrastania. Taka jest droga, która się dociera. Osho, The Dhammapada: The Way of the Buddh

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz