wtorek, 22 maja 2012

TRUMNA NIE MA KIESZENI


Obietnica

Żył sobie pewien człowiek, który ciężko pracował przez całe swoje życie,
oszczędzał wszystkie  pieniądze, a przy tym był wielkim sknerą.
Krótko przed swoją śmiercią, powiedział do żony: "Kiedy umrę, chcę
żebyś wszystkie moje pieniądze włożyła razem ze mną do trumny. Chcę je zabrać
 ze sobą na drugi świat."
Tak wiec zmusił swoją żonę, żeby mu obiecała, że spełni tę prośbę po
jego śmierci. No i zmarł. Leżał w trumnie, jego żona siedziała obok ubrana na czarno, a
obok niej siedziała jej przyjaciółka. Po skończonej ceremonii, tuż przed
zamknięciem trumny, żona powiedziała, żeby chwilkę zaczekać. Podeszła do
trumny i włożyła do niej małą metalową kasetkę, którą przyniosła ze sobą.
Wtedy jej przyjaciółka powiedziała: " Dziewczyno, wiem, że nie jesteś na
tyle głupia, żeby włożyć wszystkie te pieniądze razem z twoim
mężem do trumny. "Lojalna żona odpowiedziała: " Posłuchaj, jestem chrześcijanką,
nie mogę cofnąć swojego słowa. Obiecałam mężowi, że włożę pieniądze do
trumny."
Przyjaciółka zapytała zdziwiona:" Czy chcesz mi powiedzieć, że rzeczywiście
włożyłaś wszystkie pieniądze do trumny?"
"Oczywiście, że tak", powiedziała żona, "zebrałam wszystkie
pieniądze, wpłaciłam na swoje konto i wypisałam mu czek. Jeśli go
zrealizuje, wtedy będzie mógł wydać wszystko na co zechce.
 -Żyj tak, aby twoim znajomym zrobiło się nudno, gdy umrzesz. -Julian Tuwim

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz