niedziela, 15 lutego 2015

Daty zwrotu Wig 20 styczeń 2015



Na wykresie podałem styczniowe mocne daty z abonamentu na Wig 20. Jednocześnie opisałem po swojemu fale. Jest to tylko próba oznaczenia fal. Jak wiemy, każdy jest mądry po fakcie. Gdy fale się już wybudują, wtedy najlepiej wychodzi ich opisanie. Może być tak z numeracją jak pokazałem, ale niekoniecznie.
       Jestem zwolennikiem szukania sekwencji pięciu fal. Zawsze po takiej skończonej sekwencji jest co najmniej mocna korekta, a więc warto wtedy zajmować pozycje.
Gdy nie jestem pewien, co rynek zrobi (a często tak jest) nie ma mnie na rynku. Proste ma być.
Uczniom zawsze powtarzałem: nie zjesz całego tortu. Może się zdarzyć, że zjesz. Wtedy jest wielkie prawdopodobieństwo zwymiotowania. Wybieraj małe kawałki z giełdowego tortu.
      Daytrading ( zwłaszcza ten w najkrótszych interwałach i na szybkich rynkach, np. Dax ) jest męczący na dłuższą metę. Znajomi inwestorzy, którzy tak grają robią sobie częste odpoczynki od rynku. Zaczynają myśleć o czymś spokojniejszym, akcje na przykład.
I wszyscy są zgodni: gdy nie ma mnie na rynku, wtedy odchodzi stres i od razu poprawia się samopoczucie.
To jest ewolucja.
Albo uzależnienie, albo ewolucja. Podróże pomagają w ewolucji.
       Gdy jem, koncentruję się na jedzeniu
       Gdy pracuję, jestem totalny w pracy
       Pracę zostawiam w pracy, nie zabieram jej ze sobą do domu.
       I odwrotnie.
       Kiedy jestem w pięknym zakątku, zachwycam się nim, sycę atmosferą
   
I takie tam …...
   


Na drugim obrazku zabawa z harmonicznością. Dwie długości fal dlatego, że szczyt fali dla Wigu był 19 września, jedenaście dni później niż Wig 20. Także struktura fal w ostatnich tysiąc trzystu dniach jest w Wigu czytelniejsza.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz