poniedziałek, 4 czerwca 2012

Powtarzalność


 Ludzie ciągle powtarzają te same rzeczy. Jeśli spojrzysz na twarze ludzi na całym świecie, będziesz zaskoczony. Wszyscy wyglądają na smutnych. W ich oczach nie ma nadziei. Przyczyna jest prosta: jest nią powtarzalność. To rutyna. Ona tworzy nudę. Nuda przynosi smutek, ponieważ wiadomo, co wydarzy się jutro, pojutrze. Wszystko będzie takie samo, ta sama historia aż do dnia śmierci.  ---------„Finkelstein i Kowalski siedzą w barze i oglądają wiadomości w telewizji. W wiadomościach pokazują kobietę, stojącą na parapecie okna , grożącą, że skoczy. Finkelstein mówi do Kowalskiego:  - założę się z tobą. Jeśli ona skoczy, dasz mi dwadzieścia dolarów. Jeśli nie skoczy, ja dam tobie dwadzieścia. Dobrze?  - w porządku – odpowiedział Kowalski. Kilka minut później kobieta skoczyła i zabiła się. Kowalski wyjmuje portfel  i daje Finkelsteinowi dwadzieścia dolarów. Po jakimś czasie Finkelstein odwraca się do Kowalskiego i mówi: - Posłuchaj, nie mogę przyjąć od ciebie tych pieniędzy. Muszę ci coś powiedzieć. Widziałem to już we wcześniejszym wydaniu wiadomości. – Nie, nie – odpowiediał  Kowalski. – zatrzymaj te pieniądze. Wygrałeś je uczciwie. Bo widzisz, ja też widziałem to wcześniej.  – Widziałeś? – powiedział Finkelstein, - to dlaczego obstawiałeś, że ta kobieta nie skoczy?  - Nie przypuszczałem, że będzie tak głupia, by zrobić to ponownie”. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz