piątek, 22 czerwca 2012

NADSTAW DRUGI POLICZEK



Jeśli ci mało, nadstaw drugi policzek...........Fryderyk Nietzsche, którego pod tym względem cenię bardziej od Jezusa, powiedział: "Jeśli ktoś uderzy cię w policzek, a ty nadstawisz mu drugi, znieważysz go. To tak jakbyś mówił: Jestem bardziej święty od ciebie. Ty jesteś tylko zwykłą osobą, ja jestem supermanem. Uderzył mnie, ale  ja i tak ciągle cię kocham i nadstawiam drugi policzek".

Osho dodaje: - To bardzo pobożny sposób znieważania kogoś, zmuszania go, żeby stał się gorszy od człowieka i wzniesienia swojego ego na ponadludzki poziom.
Podpowiada, że kiedy ktoś uderzy cię w prawy policzek, twoim obowiązkiem jest uderzyć go w lewy policzek. Dzięki temu staniecie się równi. Nie ubliży to drugiej osobie. Nie jest to zniewaga, nie redukujesz się do wymiaru istoty podludzkiej. Szanujesz  ją  jak człowiek człowieka.

W Apokryfach Starego Testamentu jest napisane: -"Oko za oko, ząb za ząb, ręka za rękę, noga za nogę".
Apokryfy nie weszły do kanonu pisma świętego.  
APOKRYFY - PRYMASOWSKA SERIA BIBLIJNA
                                                                 SŁOWO WSTĘPNE:  KARDYNAŁ JÓZEF GLEMP
                -------------------------------------------------------------------------------------------------------------
     Apokryfy Starego Testamentu są pierwszym polskim ukazaniem  terra ignota - ziemi nieznanej.                                         

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz