czwartek, 2 kwietnia 2020

Nie ma takiej rury

Oczywiście że wszystko wydarza się w odpowiednim czasie i miejscu. Oraz nie przyspieszysz ani nie opóźnisz.
Nieznane - to jest właśnie ta umowna mgła, która nas otacza. 
Jestem w komfortowej sytuacji: - robię to co lubię, nie mam rodziny na utrzymaniu ani kredytu we frankach. 
Do tego czuję się dobrze, albo nawet jeszcze lepiej, no i jestem zadowolony. 

Czytelniczka - Czytelnik bloga jako osoba światła pewnie przyjmie powyższe wynurzenia przychylnie i pomyśli: - oby więcej takich! 
Ewentualnie dopuści do głosu zazdrość, bowiem zazdrość jest pozytywna - ona dopinguje: - ja też tak bym chciała - chciał! Zazdrość wzmaga dążenie do wyznaczonego celu.
Zawiść natomiast (to wariat jakiś, a niech go cholera) jest negatywna, jest płonącym węglem, który trzymasz w gołej dłoni. 
Odrzuć ten płomień, bo się nim poparzysz.
Przyjmij za to myśl: - Nie ma takiej rury, której nie można odetkać!

Bywa gęsta mgła nad morzem, nieczęsto się to zdarza, udało mi się ją sfotografować jeden raz w maju na Wyspie Sobieszewskiej. 
Ta mgła miała odcień mleczny. Kiedy wszedłem na plażę mgła była gęsta. Szedłem fotografując kolejne kosze. Mgła szybko zanikała. Po dwustu metrach dotarłem do trzeciego kosza, który stał już w pełnym słońcu.





Natomiast mgła bieszczadzka z łąki na górze 686, w pierwszych dniach czerwca była zielonkawa, pewnie barwę pożyczyła od zieleni kipiącej wokół. 
Czerwcowe mgły poranne podnosiły się tu prawie codziennie, a od czasu do czasu mgła utrzymywała się do południa. Nic dziwnego – świat po nocy dosłownie spływał rosą.

Jeszcze inaczej wyglądały jesienne mgły poranne w Woli Michowej. Od wypalonych słońcem ściernisk po skoszonych łąkach nabierały odcienia złocistego. 


Ej, od dolin mgła się wspina
Bies ją wiatrem w supły wiąże,
Pięści z nosem nie rozróżnisz,
Ani księcia od prosięcia.
Taka mgła.... taka mgła,

Gdzie jest jeszcze w świecie taka mgła?

Powiadają ludzie starzy -
Im rozumu nie brakuje -
Że to niedźwiedź strawę warzy,
A to tylko mgła się snuje.
Taka mgła....taka mgła...

Gdzie jest jeszcze w świecie taka mgła?
                   
                                                 Jerzy Baryła Nowakowski

Jeszcze inaczej wyglądają bieszczadzkie mgły z góry.



A gdy mgły znikną, jesienne długie cienie i gra światła dają inne okazje do zdjęć.

1 komentarz: