niedziela, 5 kwietnia 2020

List do Ciebie


    
     


        Chciałem list pisać do Ciebie
        Na listku róży,
        Lecz listek mógłby zaginąć
        W chaosie burzy;

        Chciałem na skrzydłach motyla
        Złoconym wzorem
        Pisać do Ciebie, lecz motyl
        Ginie wieczorem.

        Chciałem list oddać zdrojowi
        W górach szumnemu,
        Ale zdrój mógłby list odnieść
        Komu innemu;

        Więc chciałem list rzucić z gwiazdą
        W dół spadającą,
        Lecz duszę by Twą paliła
        I tak gorącą!

        Chciałem znów list mój zaczepić
        O błysk na niebie,
        Ale się bałem, by piorun
        Nie zabił Ciebie!

        I tak nie zjawia się poseł
        Dosyć bezpieczny,
        A list mój leży do Ciebie
        Taki serdeczny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz