wtorek, 10 marca 2015

Niech się dzieje według wiary mojej

Umiejętność cieszenia się życiem, którą tak celnie opisał Anthony de Mello w anegdocie o skąpcu, jest sednem.
Czy usiłuję coś forsować? Przekonywać, namawiać, pouczać? Po co? Niech każdy idzie swoją ścieżką. A nawet nie powinno się tego robić, nikt nie ma do tego prawa, bo wszyscy ludzie są wolni (tylko nie zdają sobie z tego sprawy) a każdy robi ze swoim życiem, co chce.
  


Spotykają się dwa ślimaki. Jeden z nich na plecach nie ma skorupki, a jeszcze wczoraj miał.
- Oj, co ci się stało? Pyta ślimak z muszelką.
Ten bez muszelki zbliża się i mówi koledze na ucho:
  • tylko nie mów nikomu – uciekłem z domu!
W swych niemal codziennych bieszczadzkich wędrówkach dokonuję wielu zaskakujących odkryć. Trafiłem między innymi do chaty, w której mieszka ….... Czerwony Kapturek. To już temat na osobny wpis....
      Natomiast na górze 686, jeszcze w 2013 roku odnalazłem skarb. Tym skarbem okazało się przebywanie w ciszy, w widokowym miejscu, bez gadania, sam na sam ze sobą, w lekkim niebezpieczeństwie. Taki pobyt powoduje, że z łatwością, całkiem swobodnie, na luziczku, mózg wchodzi w stan alfa.
Poczułem się podobnie jakbym się obudził.....
Od rosyjskich przyjaciół usłyszałem zawsze aktualną anegdotę:

Wchodzi pielęgniarka do sali:
- Chory Iwanow, proszę się obudzić..... no proszę wreszcie się obudzić!
Chory się budzi i pyta:
- Co się stało?
- Przyniosłam panu środki nasenne.....
    
Gdy obudziłem się po raz pierwszy na górze 686, poczułem się jakbym,...... płynął na rajskiej pierzynie! Od tego czasu wydaje mi się, że obserwuję film ze sobą w roli głównej. Lecz dość wynurzeń, wpisuję posta i wio gdzieś, bo wiosna wokół.
     
Stan alfa można także osiągać za pomocą kilku innych sposobów, zrób to jak chcesz, a wtedy spotkasz się ze swoim Aniołem.
         
Bo przecież: - Nieznane, Przygoda nie występują na zewnątrz, one są w
nas, w środku.
                  Autor nieznany

Czytelnicy bloga dobrze wiedzą, że nie tylko Nieznane i Przygoda są w środku człowieka, jest tu także Szczęście i Bóg.

Franz Kafka jest wielkim optymistą, uważa bowiem, że najważniejszy jest stan umysłu, że nie trzeba wcale wyjeżdżać:
Nie musisz nigdzie wyjeżdżać. Nie musisz nigdzie iść, więcej - możesz
siedzieć w zamkniętym pokoju, a i tak życie potoczy się do twoich stóp.
Franz Kafka
     
Działanie bieszczadzkich przestrzeni urzekło mnie, poczułem się tu super dobrze.
Obcowanie z naturą wycisza, bo jak cisza może nie wyciszyć? Dobry nastrój zamienia się tu w jeszcze lepszy, więc nad czym się zastanawiać?
Taki biwak to wspaniały i do tego niezwykle tani prezent.
W 2013 roku byłem tu trzy razy po tygodniu. Po tych siedmiu dniach wracałem do ludzi. Po powrocie do Łupkowa, już po kilku godzinach zaczynałem myśleć o powtórce. A po kilku dniach nie mogłem sobie znaleźć miejsca, tak mnie ciągnęło pod Chryszczatą.
 
Byłem w tym miejscu tak szczęśliwy, że ciszę przerywało tylko milczenie.
Zbyszek

Milczenie ( Urszula Danielewicz)

Przeczytałam że milczenie
jest Zamknięciem, Wyłączeniem, Odwrotem, Rezygnacją

Błąd! Ależ skąd!


Milczenie jest wielką oracją!
Jest niemym krzykiem!
Jest wykrzyknikiem!
Na sto sposobów się wypowiadamy
gdy milczeniem sprawę przedstawiamy.
milczymy demonstracyjnie
milczymy jasno
milczymy otwarcie
milczymy porozumiewawczo
milczymy znacząco
milczymy dla porządku
milczymy bo akcentujemy
milczymy bo protestujemy
milczymy bo chcemy
milczymy bo panujemy
milczymy bo żyjemy

Tysiąc znaczeń ma milczenie
  • ta mowa „inaczej”
Dziś gdy leżę w słońcu
wypowiadam się leniwie
radośnie
i oczywiście milcząco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz