czwartek, 5 marca 2015

Największa światowa Korporacja


Fundamentem każdej korporacji jest marketing. Albo inaczej: - wszystko jest marketingiem. Od rozrywki po informację, od kultury po badania naukowe, nie ma niczego, czego nie dałoby się wymyślić przy stoliku, z użyciem precyzyjnej strategii rynkowej.
Strategie rynkowe wpajane pokoleniom kandydatów na menedżerów, nie są wynalazkiem XX wieku – istnieją od dwóch tysięcy lat.
Najważniejszym narzędziem marketingu jest komunikowanie się z klientem.

Trzymam w ręku książkę, która w fascynujący sposób ukazuje profesjonalizm największych strategów w tej dziedzinie.
W tej książce jest również rozdział o skutecznych metodach zapewnienia sobie wierności klienta oraz o sztuce rozmieszczania punktów sprzedaży. Mamy tu również rozdział o benchmarku – nowoczesnej technice współczesnego marketingu.

Wielkim kapłanom dzisiejszego marketingu umknęła podstawowa kwestia: - że zachowują się jak faryzeusze.

Stosują rygorystyczne reguły, a gdy wpadną na nowe, adaptują je z hipokryzją, udając wiarę, której już nie wyznają. Ich poczynania wynikają z jakiejś cząstkowej wybranej techniki, podczas gdy strategia Kościoła od zawsze wykorzystywała ogół znanych technik – wszystkie jednocześnie i to w skali globalnej.

Teoria marketingu mix – oparta na formule czterech P: - product, price, place, promotion, wokół których odbywa się strategia sprzedaży, jest tu fundamentem.
Guru marketingu marzą o ewolucji naszej merkantylnej cywilizacji od pierwotnej fazy, w której wszystkie towary były dostępne, a nabywanie stanowiło akt spontaniczny, ukierunkowany jedynie na zaspokajanie potrzeb, do etapu, w którym towary są wytwarzane na podstawie agenda setting, a nawet sztucznie wykreowanych potrzeb.
I tu mamy do czynienia z absolutną próżnią etyczną, która pomaga nam zrozumieć powód, dla którego marketing i reklama nieustannie usiłują się wykazać szacunkiem wobec klienta. Powstała więc gromada kodeksów, arbitrów, organizacji ochrony konsumenta, mężów zaufania itp.
W żadnej innej dziedzinie usług dla ludności tego nie ma.

Guru marketingu wymyślają nowe techniki, a one przecież istnieją do dwóch tysięcy lat i są z powodzeniem stosowane przez ich rzeczywistych twórców, posługujących się niemal doskonałym mechanizmem zestrajania produkcji i konsumpcji, a mianowicie etycznym modelem konsumpcji (etycznym choćby dlatego, że działa na zasadzie konsumpcji …..etyki).
Jest to konstrukcja tak ogromna, że z trudem można ogarnąć jej granice. Jest to żywe arcydzieło, które każdego dnia się odnawia i odpowiada na oczekiwania konsumentów, odwołując się do ich dobrej woli.

Bruno Ballardini (ur.1954) – „Jezus i biel stanie się jeszcze bielsza”.
Eseista, teoretyk komunikacji, profesor rzymskiego uniwersytetu, przez wiele lat pracował jako copywriter w dużej agencji reklamowej, kompozytor muzyki elektronicznej. Autor La morte della publicita (1994), Manuale di disinformacione (1995). Mieszka w Rzymie i Tokio. Książka „Jezus....” (2000) ukazała się w Kanadzie,Francji, Ameryce Południowej, Niemczech, Portugalii, Hiszpanii, Chorwacji.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz