piątek, 23 marca 2018

Uspokojenie

Wszelki bezruch, stagnacja, jest nie do utrzymania na dłuższą metę.

Tak, jak stojąca woda w sadzawce się zamula, pieniądze w bezruchu kisną i nie dają radości - życie człowieka idącego utartym szlakiem powoli staje się martwe.
    Dla wzrostu potrzebny jest ruch falowy, przeciwieństwa, zaburzenia.
Z tego powodu Osho podkreślał: -zrób co pewien czas coś szalonego, sam wprowadź jakąś zmianę w swoim życiu.
Bo powoli umiera ten, kto chadza tymi samymi ścieżkami i raz na zawsze ma ustalone poglądy.

Albo inaczej: - kto nie zmienia poglądów jest martwy lub głupi. 
Zmiany, zaburzenia są nieodzowne w przyrodzie, we wszechświecie oraz w naszym życiu, które jest przecież cząstką świata.
      Tym zmianom służą wszelkie przeciwności losu, niespodziewane obroty zdarzeń. Ja przykładowo co jakiś czas czuję, że cichnie wir zdarzeń wokół mnie, a ponieważ lubię zmiany i ufam, nadaję do Anioła: - Aniele działaj! Na manifestację działań Anioła nie potrzebuję długo czekać.....
        A to jest fascynujące! Oraz godne i sprawiedliwe....
Wszelkie przeszkody, przeciwności losu nie są ani dobre, ani złe, one są po pierwsze primo niezbędne, a po drugie primo: - one po prostu są.                                                                                               

Lecz bywają także momenty, gdy wokół dzieje się zbyt dużo i przychodzi naturalna potrzeba wyciszenia. Ależ wczoraj się działo!
Dlatego dziś o świcie, dla uspokojenia musiałem wyjść na łąki.





USPOKOJENIE

Wydarzyła mi uspokojenie ta chwila
i kamień odwalić od tajemnic
i kamień odwalony ucałować
i zajrzeć w jaskinie moje tajemnice

Cicho jest niepomiernie i mężność
w domostwach moich kościach
w krąg obiegły mnie dziwne zwierzęta
tańce wolne odprawiać radosność

Nieprzebrana jest chwila wiersza łaska
która mi skinąć bym w sobie popadł
i tam ujrzanym więcej nie płakał
i podziękował weselnym raz płomieniem

i wyszedłem na łąki

                                            EDWARD STACHURA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz