środa, 8 czerwca 2011

Apokryfy Starego Testamentu

Sprawdzaliśmy Najwyższego czy dobrze zapodał 8766 godzin? Sprawdzaliśmy! No to dalej do przodu! Sprawdźmy teraz, kto pierwszy nakazał utrzymywanie tajemnicy. POLECENIE NAPISANIA KSIĘGI. KSIĘGA EZDRASZA
"Pan rzekł do Ezdrasza: jawnie objawiłem się w krzaku i mówiłem do Mojżesza. Opowiadałem mu o wielu cudach, odsłaniałem tajemnice czasów i ukazalem mu koniec czasów.Wtedy nakazałem mu, mówiąc: te słowa przekażesz jawnie, a te ukryjesz.
Teraz ty przyjdziesz tu, a ja zapale w twoim sercu pochodnię rozumienia, która nie zagaśnie, dopóki nie skończysz tego, co zaczniesz pisać. A gdy tego dokonasz, pewne sprawy podasz jawnie, inne przekażesz skrycie mędrcom. Jutro o tej godzinie rozpoczniesz pisać.
Wtedy wziąłem pięciu mężów, jak mi polecił, i wyszliśmy w pole i tam pozostaliśmy. A nazajutrz głos mnie wezwał i rzekł: „Ezdraszu, otwórz usta twoje i pij to, czym cię napoję. I otworzyłem moje usta, a oto został mi podany pełny kielich; był on peł ny jakby wody, ale jej kolor byl podobny do ognia. I wziąwszy go, wypiłem, a w czasie, gdy piłem, moje serce napełniało się rozumieniem i w piersi mojej rozrastała się madrość, bo duch mój podtrzymywał pamięć.
Wówczas zostały otwarte moje usta i więcej się nie zamykały.
A Najwyższy dał rozum pięciu mężom, by spisali to, co było mówione, znakami, których nie znali. Przebywajac przez 40 dni, w ciągu dnia pisali, a nocą spożywali chleb; ja natomiast w ciągu dnia mówiłem i nocą też nie milczałem.W ciagu 40 dni zostały napisane 94 księgi .
Gdy wypełniło się 40 dni, przemowił do mnie Najwyższy słowami :
Pierwsze, które napisałeś, wydaj jawnie, niech czytają godni i niegodni.
Ostatnie zaś 70 zachowasz, aby je przekazać mędrcom z twego ludu. W nich bowiem znajduje się żyła wodna i źródło mądrości i rzeka umiejętności.
I tak uczyniłem w siódmym roku, szóstego tygodnia, od stworzenia pięć tysięcy lat, trzy miesiące i dwanaście dni.
Gdy Ezdrasz zapisał wszystkie te słowa,wówczas został wzięty do miejsca, gdzie są jemu podobni. Nazwano go pisarzem znajomości Najwyższego na zawsze."

--------------------------------------------------------- IV KSIĘGA EZDRASZA
PRYMASOWSKA SERJA BIBLIJNA
SŁOWO WSTĘPNE: KARDYNAŁ JÓZEF GLEMP
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Apokryfy Starego Testamentu są pierwszym polskim ukazaniem terra ignota -ziemi nieznanej. Apokryfy nie weszły do kanonu Pisma Świętego.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz