wtorek, 19 lipca 2011

Osho - co wybierasz?

CO WYBIERASZ ? Był pewien mistyk – sufi, który czuł się zawsze szczęśliwy. Ciągle się śmiał, a jego życie kwitło. Dożył sędziwego wieku i leżał na łożu śmierci. Jednak nadal się uśmiechał.Wówczas jego uczeń powiedział: Zaskakujesz mnie. Ciągle sie śmiejesz. Jak to ci się udaje ? To proste. Odparł starzec. Pewnego razu wybrałem się do mego mistrza. Miałem wtedy siedemnaście lat i byłem pogrążony w cierpieniu. Mój mistrz siedział pod drzewem i śmiał się bez żadnego powodu. Nikogo nie było w pobliżu. Zapytałem go: Czy zwariowałeś ? Odpowiedział: Kiedyś byłem tak smutny jak ty. Wtedy nagle zrozumiałem, że to moje życie i że to ja dokonuję wyboru. Od tego momentu, jeszcze zanim rano otworzę oczy, by wstać, pytam siebie, czego chcę: cierpienia czy szczęścia ? Co dziś wybiorę ? Tak się jakoś dzieje, że zawsze wybieram szczęście .

1 komentarz:

  1. Super mocne! Rewelacyjny blog, wielki poziom autora i to zarówno merytoryczny jak i duchowy.

    Dziękuję za to, że piszesz.

    OdpowiedzUsuń