wtorek, 26 lipca 2011

Dawno nie było Osho

Za chwilę minie rok, gdy odzyskałem wolność. Zobaczcie, jaka zmiana. Rok temu mówiłem, że zostawiłem żonę. Zmienia się spojrzenie, oj zmienia.... Osho - Empatia, czyli miłość do ludzi i całego świata. Oto piękna opowieść dla Ciebie : Paddy wrócił do domu godzinę wcześniej niż zwykle i zastał swoją żonę nagą w łóżku. Kiedy zapytał, dlaczego jest naga, odpowiedziała: – To w ramach protestu, że nie mam żadnych ładnych ubrań. Paddy otworzył szafę. - To śmieszne, powiedział. Zobacz, ile masz pięknych sukienek. Żółta, czerwona, we wzory, kostium, Cześć Bill !, zielona sukienka….. to właśnie empatia. Empatia w stosunku do żony, w stosunku do Billa. Brak zazdrości, brak walki. Paddy nie dopytuje się : "Co robisz w mojej szafie?" To najgłębsze zrozumienie na jakie stać człowieka. Głupie? A małżeństwo, gdy staje się kłamstwem jest mądre? Bo na czym opiera się małżeństwo ? W większości przypadków na prawie własności do drugiego człowieka. Partner jest traktowany jak rzecz. Ale nawet gdy wykazujemy empatię, a zagłębimy się w nią, zobaczymy w niej ukrytą motywację, czyli nieszczerość. Louie wrócił do domu. Zobaczył żonę w ramionach innego mężczyzny. Wybiegł z pokoju krzycząc : – Idę po moją broń ! Żona, całkiem naga, rzuciła się w pogoń za mężem, złapała go i krzyczy: – Głupku, nie wściekaj się ! ten facet to mój kochanek, który zapłacił za nasze nowe meble, za moje nowe ubrania. Dodatkowe pieniądze, które myślałeś, że zarabiam szyjąc, drogocenne drobiazgi, które byliśmy w stanie kupić, to wszystko pochodziło od niego ! Louie wyrwał się żonie i pobiegł na górę. -Zostaw broń, Louie !, krzyknęła żona. – Jaką broń? odpowiedział mąż. – Idę po koc. ten biedak jeszcze się przeziębi, gdy bedzie tam leżał nagi. Czysta empatia jest niezwykle trudna do osiągnięcia. Można się jej nauczyć poprzez wyzbycie się wszystkich formalności, etykiet i manier. Dwunasty dołek prestiżowego turnieju w golfa. Pole sąsiaduje z drogą. Grają Smith i Jones. Drogą zbliża się pogrzeb. Smith się zatrzymuje, zdejmuje kapelusz, przykłada go do serca, pochyla głowę i czeka aż żałobnicy przejdą. Jones jest zaskoczony. Gdy Smith założył kapelusz i wrócił do gry, Jones mówi ; – To piękne i pełne szacunku, to co zrobiłeś. – No cóż, odpowiedział Smith, tyle mogłem zrobić dla kobiety, która była moją żoną przez 20 lat.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz